www.negyutemutrabant.fw.hu »»» a Trabant 1,1 információgyűjtemény
Felszereltség, műszaki adatok
A Trabant 1,1 N röntgentrajza a fontosabb újításokkal
Trabant 1,1 gépkönyv, alkatrészkatalógus
Mindenekelőtt: az autóhoz kétféle gépkönyv készült. A korábbi változat sok prototípusképpel és több nyelven - köztük magyar - is megjelent, a későbbi javított változat azonban - tudomásom szerint csak németül készült el. A nálunk nem forgalmazott Tramphoz nem készült külön komplett gépkönyv, csak egy kiegészítő "füzetet" mellékeltek, melyben a Lim./Univ. változattól eltérő tulajdonságokat tárgyalták.
Az elsősorban kereskedők számára készült alkatrészkatalógus is tartalmaz hibákat, pontatlanságokat, ennek ellenére megléte sokszor nagy segítség. A kiadvány - tartalomra - csak egyfajta, kétnyelvű (német/angol) formátumban került nyomtatásba.
Az autóhoz készült eredeti javítási kézikönyv is, mely német formátumban, témacsoportonként külön füzetekben is hozzáférhető volt. A Merkur által közreadott magyar fordítás viszont egyben és fénymásolt formában (ebből adódóan igen rossz képminőséggel) volt elérhető.
A Trabant 1,1 hivatalos felszereltségi listája



Megjegyzések: a fűthető hátsóüveg mind a Lim., mind az Univ. kivitelnél, továbbá a kárpitozott csomagtér a limuzinoknál végül szériafelszereltség lett. Az ún. második generációs Universal-okba felár nélkül került be a motortér lámpa és a kalaptartó. A lista ellenére azonban az alapfelszereltségből kimaradt a hátsó (statikus) biztonsági öv! (Legalábbis nálunk e fontos kiegészítő nélkül kerültek forgalomba a járművek.) A színeknél kimaradt az eredeti alapszín, a sárga, továbbá nem említi a világosbarna, kékesszürke fényezést sem. (Hiba is van: az Universal hátsó üléspadja nem vehető ki.)
Trabant 1,1 fényezések
Az 1,1 Limuzinok hazai tapasztalatok szerint fehér, törtfehér, világoskék, sárga, világosbarna, kékesszürke és sárgásbarna színben kerültek forgalomba. Piros fényezésű autóból csupán pár darab fut(ott) nálunk, a olimpiakék valószínűleg még ritkább - zömüket Lengyelországba exportálták. (Németországban létezett még világoszöld változat is.)
Az 1,1 Universal-ok (nálunk) csupán négy-ötféle színben közlekednek útjainkon: fehér, törtfehér, világoskék, sárga, elvétve világosbarna. A Gyári Múzeumban álló utolsó 1,1-es, egy Universal rózsaszín fényezést kapott.
Az 1,1 Tramp-ok színei a normál változatok extrafényezéseiből kerültek ki (kivétel a fehér). (A különleges Caro Tramp-ok fényezései megegyeztek a „mezei” kivitelekével.) Ezek: fehér, piros, sárga (nem a juhar!), rózsaszín, olimpiakék, fekete. (előfordult még "sommergelb" szín is) Hivatalosan ebből a típusváltozatból Mo. nem importált.
A kis (pár) darabszámban épült Pick-Up változat prospektusképen fehér, gyártásban törtfehér és olimpiakék autókról tudunk.
Fontos megjegyzés: a Trabant 1,1 fényezések egy részét a Wartburg színlistában kell keresni (lásd táblázat)!!
Trabant 1,1 színek elnevezése |
|||||
| német | német (színkódlista) | magyar | általános elnevezés | típusalkalmazás | megjegyzés |
| gletscherblau | gletscherblau | gleccserkék | világoskék | N; U | |
| papirus | papyros | papírusz | törtfehér | N; U | W. szín |
| togaweiss | togaweiss | tógafehér | fehér | N; U; V | |
| ahorngelb | ahorngelb(GE) | juharsárga | sárga | N; U | W. szín |
| delphingrau | delphingrau | delfinszürke | (kékes)szürke | N | W. szín |
| chromgelb | monsumgelb | krómsárga | sárgásbarna | N | |
| hanfbeige | hanfbeige | világosbarna | N; U | ||
| zitrusgelb | zitrusgelb | citromsárga | citromsárga | V | W. szín |
| indianrot | alfarot | indiánpiros | piros | N; V | |
| olympiablau | olympiablau | olimpiakék | (sötét)kék | N; U(?); V | W. szín |
| pink | pink | rózsaszín | rózsaszín | U; V | |
| schwarz | schwarz | fekete | fekete | V | |
| Műszaki adatok | ||||||
| Általános járműadatok | Limousine | Universal | Tramp | | | Motor | |
| Teljes hosszúság | 3510 mm | 3510 mm | 3516 mm | | | Kivitel | négyhengeres, négyütemű Otto-motor |
| Teljes szélesség | 1515 mm | 1515 mm | 1560 mm | | | Típus | 4 V0 5,9/7,5 GRF |
| Teljes magasság | 1440 mm | 1470 mm | 1520 mm | | | Löket / Furat | 59 mm / 75 mm |
| Közlekedési felület | 5,3 m2 | 5,3 m2 | | | Lökettérfogat | 1043 cm3 | |
| Nyomtáv | | | Legnagyobb teljesítmény | 29 kW 5300 f/perc mellett | |||
| __elől, megterhelve | 1280 mm |
| | Legnagyobb forgatónyomaték | 74 Nm 2700 f/perc mellett | ||
| __hátul, megterhelve | 1255 mm |
| | Kompresszió | 9,5 | ||
| Keréktávolság | 2020 ± 15 mm |
| | Tüzelőanyag | legalább 92 oktánszámú VK | ||
| Üressúly, menetkészen | 700 kg | 735 kg | 710 kg | | | Motorolaj | 20W - 40 (/50) SAE viszkozitás- |
| Hasznossúly | 385 kg |
| | osztályok szerint | |||
| Megengedett összsúly | 1085 kg | 1120 kg | 1095 kg | | | Feltöltendő mennyiség | 3 l |
| Megengedett tengelyterhelés, | 530 kg |
| | Hűtőrendszer | folyadékhűtés, hűtőközeg szivattyú | ||
| elől | | | keringetett zárt rendszer, | ||||
| Megengedett tengelyterhelés, | 600 kg | 630 kg | ? | | | fagyvédelem - 25 oC-ig | |
| hátul | | | Feltöltendő mennyiség | kb. 7 l | |||
| Megengedett vontatott súly, | 300 kg |
| | Hűtőközeg | víz-fagyvédőszer korrózió ellen védő | ||
| fékezetlen | | | inhibitor-keverékkel (60% / 40% = | ||||
| Megengedett vontatott súly, | 400 kg | | | 4,2 l / 2,8 l) - 25 o-tól + 120 oC-ig | |||
| fékezett | | | terjedő hőmérsékletekhez | ||||
| Megengedett tetőterhelés, | 65 kg | 40kg | - | | | Tengelykapcsoló | TF 180-100 jelű egytárcsás száraz |
| bruttó (tetőcsomagtartó | | | tengelykapcsoló | ||||
| négypont-felfüggesztéssel | | | Tengelykapcsoló pedál | 10 . . . 15 mm | |||
| és tetőalátámasztással) | | | holtjátéka | ||||
| Csomagtartó térfogata | 0,415 m3 | 0,4 m3 | ? | | | Sebességváltó | |
| Raktérfogat, Universal, | - | 1,4 m3 | - | | | Kivitel | mechanikus 4 (+R) fokozatú |
| kétüléses | | | sebességváltó, szinkronizált | ||||
| Menetteljesítmények | | | Típus | ||||
| Legnagyobb sebesség | 125 km/óra |
| | Kenőanyag | GL 100 | ||
| Gyorsulás | 0 - 40 km/h - 4,1 s | | | Feltöltendő mennyiség | 1,2 l | ||
| 0 - 60 km/h - 7,6 s | | | Kapcsolás kivitele | botkapcsolás | |||
| 0 - 80 km/h - 13,3 s | | | Áttételek | 1. fokozat 3,25 | |||
| 0 - 100 km/h - 22,8 s | | | 2. fokozat 2,05 | ||||
| 40 - 80 km/h (3. fokozat) - 10,7 s | | | 3. fokozat 1,34 | ||||
| 60 - 100 km/h (4. fokozat) - 30,6 s | | | 4. fokozat 0,96 | ||||
| Tüzelőanyagfogyasztás | 60 km/óránál: 4,4 l/100 km | | | hátrameneti fokozat 3,08 | |||
(mérés az ECE szabályozás sze- |
90 km/óránál: 5,9 l/100 km | | | Tengelymódosítás | 4,267 | ||
rint és mérési feltételek mellett) |
városi ciklus: 7,6 l/100 km | | | Kapaszkodóképesség az | 33,6% | ||
| Az üzemeltetési körülményektől, a hajtási módtólés a jármű műszaki állapotától | | | 1. fokozatban | ||||
| függően eltérések adódhatnak a fenti értékektől. | | | |||||
| Tüzelőanyagtartály űrtartalma | 28 l; ebből kb. 5 l tartalék |
| | ||||
| Karosszéria | | | |||||
| Kivitel | acéllemez bordázat rakfelület vázá- | acéllemez bordázat | | | |||
| val összehegesztve, külső burkolat | rakfelület vázával | | | ||||
| hőrekeményedő műanyagból | összehegesztve | | | ||||
| Felépítés | (Zárt, lépcsőshátú) | (Zárt, kombi) | (Nyitott) | | | ||
| Porlasztó | | | Abroncsok levegőnyomása | Limousine | Universal | |||
| Kivitel | esőáramú porlasztó | | | __elől (2 személyig) | 150 kPa | 150 kPa | ||
| Típusjelzés | 32 TLA | | | __hátul (2 személyig) | 150 kPa | 150 kPa | ||
| | | __hátul (megengedett össz- | 170 kPa | 180 kPa | ||||
| Alváz | | | súlyig) | M és S jelű abroncsozásnál | ||||
| Mellsőtengely | | | 20 kPa értékkel növelni kell a | |||||
| Hajtás | szinkronfutású kardántengelyek belsőcsuklóval | | | levegőnyomást | ||||
| Kerékfelfüggesztés | McPherson rugósláb, harántstabilizátor, gumi- | | | Kormánymű | ||||
| ágyazású kereszt-függesztőkarok | | | Kivitel | fogasléces kormánymű, | ||||
| Kerékösszetartás | | | karbantartás mentes | |||||
| _(üresen, menetkészen) | - 1 ± 1 mm | | | Fordulókör átmérő | 10 m | |||
| Kerékdőlés | | | Fékek | |||||
| _(üresen, menetkészen) | 0 ± 3 mm | | | Lábfék | hidraulikus, kétkörös fékberende- | |||
| | | zés átlós kapcsolásban | ||||||
| Hátsótengely | | | elől | ún. úszónyerges tárcsafék | ||||
| Kerékfelfüggesztés | gumiágyazású háromszög-függesztőkarok | | | hátul | szimplex belsőpofás (dob)fék | |||
| Rugózat | torziós rugó járulékos gumirugóval | | | Fékfolyadék | Karipol, SAE 70-R-3-mal | |||
| Kerekek és abroncsozás | négylyukosztású tárcsáskerekek | | | keverhető | ||||
| Kivitel | 4 J X 13 H - R 45 méretű mély- | | | Kézifék | mechanikus vonóhuzalos | |||
| Kerékpánt | ágyazású kerékpánt | | | hátsókerékfék | ||||
| Abroncsozás | 145 R 13 | | | |||||
| Villamos felszerelés | | | Izzólámpák | ||||||
| Gyújtóberendezés | tranzisztoros gyújtás | | | Főfény | H4 | 12 V, | 60/55 W | ||
| Gyújtási időpont | beállítási érték 8o KW alsó holtpont | | | Állóhelyzetfény, elől | FZLD | 12 V, | 4 W - T 8/4 | ||
| előtt (vákuumtömlő lehúzva) | | | Rendszámfény | FZLE | 12 V, | 5 W - C 11 | |||
| Gyújtási sorrend | 1 - 3 - 4 - 2 | | | Belső világítás | FZLE | 12 V, | 5 W - C 11 | ||
| Gyújtógyertyák | Isolator FM 14-175/2 | | | Motortérfény | FZLE | 12 V, | 5 W - C 11 | ||
| Elektródatávolság | 0,6 ± 0,05 mm | | | Villogófény | FZLB | 12 V, | 21 W - P 25-1 | ||
| Akkumulátor | 12 V, 44 Aó | | | Hátramenetfény | FZLB | 12 V, | 21 W - P 25-1 | ||
| Indítómotor teljesítménye | 0,8 kW | | | Hátsó ködlámpa | FZLB | 12 V, | 21 W - P 25-1 | ||
| Generátor | 14 V, 53 A integrált elektronikus | | | Műszervilágítás | FZLD | 12 V, | 2 W | ||
| szabályzóval | | | Ködfény | H3 | 12 V, | 35 W | |||
| Biztosítók | 10 db 8 A | | | Fék és hátsófény | 12 V, | 21/5 W - P 25-2 | |||
| 1 db 16 A | | | Kapcsoló ellenörzőfény | 12 V, | 1 W - W 2x4,6 d | ||||
| 1 db 25 A | | | |||||||
| 1 db 1,6 A (csak rádiónál) | | |
(Végül ilyen lett «) Vissza « Felszereltség, műszaki adatok » Tovább (» Változtatások)
« « Tartalom
négyütemű Trabant - Trabant 1.1/1,1 - limuzin - kombi - Tramp - Polo motoros Trabant - 1.1/1,1N/U/V - Pick-Up/Quick-Trans - 1.1/1,1 színek - fényezések - műszaki adatok - felszereltségi lista