www.negyutemutrabant.fw.hu »»» a Trabant 1,1 információgyűjtemény

Felszereltség, műszaki adatok

A Trabant 1,1 N röntgentrajza a fontosabb újításokkal

 

 

Trabant 1,1 gépkönyv, alkatrészkatalógus

Mindenekelőtt: az autóhoz kétféle gépkönyv készült. A korábbi változat sok prototípusképpel és több nyelven - köztük magyar - is megjelent, a későbbi javított változat azonban - tudomásom szerint csak németül készült el. A nálunk nem forgalmazott Tramphoz nem készült külön komplett gépkönyv, csak egy kiegészítő "füzetet" mellékeltek, melyben a Lim./Univ. változattól eltérő tulajdonságokat tárgyalták.

 

Az elsősorban kereskedők számára készült alkatrészkatalógus is tartalmaz hibákat, pontatlanságokat, ennek ellenére megléte sokszor nagy segítség. A kiadvány - tartalomra - csak egyfajta, kétnyelvű (német/angol) formátumban került nyomtatásba.

Az autóhoz készült eredeti javítási kézikönyv is, mely német formátumban, témacsoportonként külön füzetekben is hozzáférhető volt. A Merkur által közreadott magyar fordítás viszont egyben és fénymásolt formában (ebből adódóan igen rossz képminőséggel) volt elérhető.

 

A Trabant 1,1 hivatalos felszereltségi listája

Megjegyzések: a fűthető hátsóüveg mind a Lim., mind az Univ. kivitelnél, továbbá a kárpitozott csomagtér a limuzinoknál végül szériafelszereltség lett. Az ún. második generációs Universal-okba felár nélkül került be a motortér lámpa és a kalaptartó. A lista ellenére azonban az alapfelszereltségből kimaradt a hátsó (statikus) biztonsági öv! (Legalábbis nálunk e fontos kiegészítő nélkül kerültek forgalomba a járművek.) A színeknél kimaradt az eredeti alapszín, a sárga, továbbá nem említi a világosbarna, kékesszürke fényezést sem. (Hiba is van: az Universal hátsó üléspadja nem vehető ki.)

Trabant 1,1 fényezések

Az 1,1 Limuzinok hazai tapasztalatok szerint fehér, törtfehér, világoskék, sárga, világosbarna, kékesszürke és sárgásbarna színben kerültek forgalomba. Piros fényezésű autóból csupán pár darab fut(ott) nálunk, a olimpiakék valószínűleg még ritkább - zömüket Lengyelországba exportálták. (Németországban létezett még világoszöld változat is.)

Az 1,1 Universal-ok (nálunk) csupán négy-ötféle színben közlekednek útjainkon: fehér, törtfehér, világoskék, sárga, elvétve világosbarna. A Gyári Múzeumban álló utolsó 1,1-es, egy Universal rózsaszín fényezést kapott.

Az 1,1 Tramp-ok színei a normál változatok extrafényezéseiből kerültek ki (kivétel a fehér). (A különleges Caro Tramp-ok fényezései megegyeztek a „mezei” kivitelekével.) Ezek: fehér, piros, sárga (nem a juhar!), rózsaszín, olimpiakék, fekete. (előfordult még "sommergelb" szín is) Hivatalosan ebből a típusváltozatból Mo. nem importált.

A kis (pár) darabszámban épült Pick-Up változat prospektusképen fehér, gyártásban törtfehér és olimpiakék autókról tudunk.

Fontos megjegyzés: a Trabant 1,1 fényezések egy részét a Wartburg színlistában kell keresni (lásd táblázat)!!

Trabant 1,1 színek elnevezése

német német (színkódlista) magyar általános elnevezés típusalkalmazás megjegyzés
gletscherblau gletscherblau gleccserkék világoskék N; U  
papirus papyros papírusz törtfehér N; U W. szín
togaweiss togaweiss tógafehér fehér N; U; V  
ahorngelb ahorngelb(GE) juharsárga sárga N; U W. szín
delphingrau delphingrau delfinszürke (kékes)szürke N W. szín
chromgelb monsumgelb krómsárga sárgásbarna N  
hanfbeige hanfbeige   világosbarna N; U  
zitrusgelb zitrusgelb citromsárga citromsárga V W. szín
indianrot alfarot indiánpiros piros N; V  
olympiablau olympiablau olimpiakék (sötét)kék N; U(?); V W. szín
pink pink rózsaszín rózsaszín U; V  
schwarz schwarz fekete fekete V  

 

Műszaki adatok        
Általános járműadatok Limousine Universal Tramp | Motor  
Teljes hosszúság 3510 mm 3510 mm 3516 mm | Kivitel négyhengeres, négyütemű Otto-motor
Teljes szélesség 1515 mm 1515 mm 1560 mm | Típus 4 V0 5,9/7,5 GRF
Teljes magasság 1440 mm 1470 mm 1520 mm | Löket / Furat 59 mm / 75 mm
Közlekedési felület 5,3 m2 5,3 m2   | Lökettérfogat 1043 cm3
Nyomtáv   | Legnagyobb teljesítmény 29 kW 5300 f/perc mellett
__elől, megterhelve

1280 mm

| Legnagyobb forgatónyomaték 74 Nm 2700 f/perc mellett
__hátul, megterhelve

1255 mm

| Kompresszió 9,5
Keréktávolság

2020 ± 15 mm

| Tüzelőanyag legalább 92 oktánszámú VK
Üressúly, menetkészen 700 kg 735 kg 710 kg | Motorolaj 20W - 40 (/50) SAE viszkozitás-
Hasznossúly

385 kg

|   osztályok szerint
Megengedett összsúly 1085 kg 1120 kg 1095 kg | Feltöltendő mennyiség 3 l
Megengedett tengelyterhelés,

530 kg

| Hűtőrendszer folyadékhűtés, hűtőközeg szivattyú
elől   |   keringetett zárt rendszer,
Megengedett tengelyterhelés, 600 kg 630 kg ? |   fagyvédelem - 25 oC-ig
hátul   | Feltöltendő mennyiség kb. 7 l
Megengedett vontatott súly,

300 kg

| Hűtőközeg víz-fagyvédőszer korrózió ellen védő
fékezetlen   |   inhibitor-keverékkel (60% / 40% =
Megengedett vontatott súly, 400 kg |   4,2 l / 2,8 l) - 25 o-tól + 120 oC-ig
fékezett   |   terjedő hőmérsékletekhez
Megengedett tetőterhelés, 65 kg 40kg - | Tengelykapcsoló TF 180-100 jelű egytárcsás száraz
bruttó (tetőcsomagtartó   |   tengelykapcsoló
négypont-felfüggesztéssel   | Tengelykapcsoló pedál 10 . . . 15 mm
és tetőalátámasztással)   | holtjátéka  
Csomagtartó térfogata 0,415 m3 0,4 m3 ? | Sebességváltó  
Raktérfogat, Universal, - 1,4 m3 - | Kivitel mechanikus 4 (+R) fokozatú
kétüléses   |   sebességváltó, szinkronizált
Menetteljesítmények   | Típus  
Legnagyobb sebesség

125 km/óra

| Kenőanyag GL 100
Gyorsulás 0 - 40 km/h - 4,1 s | Feltöltendő mennyiség 1,2 l
  0 - 60 km/h - 7,6 s | Kapcsolás kivitele botkapcsolás
  0 - 80 km/h - 13,3 s | Áttételek 1. fokozat 3,25
  0 - 100 km/h - 22,8 s |   2. fokozat 2,05
  40 - 80 km/h (3. fokozat) - 10,7 s |   3. fokozat 1,34
  60 - 100 km/h (4. fokozat) - 30,6 s |   4. fokozat 0,96
Tüzelőanyagfogyasztás   60 km/óránál: 4,4 l/100 km |   hátrameneti fokozat 3,08

(mérés az ECE szabályozás sze-

90 km/óránál: 5,9 l/100 km | Tengelymódosítás 4,267

rint és mérési feltételek mellett)

városi ciklus: 7,6 l/100 km | Kapaszkodóképesség az 33,6%
Az üzemeltetési körülményektől, a hajtási módtólés a jármű műszaki állapotától | 1. fokozatban  
függően eltérések adódhatnak a fenti értékektől. |    
Tüzelőanyagtartály űrtartalma

28 l; ebből kb. 5 l tartalék

|    
Karosszéria     |    
Kivitel acéllemez bordázat rakfelület vázá- acéllemez bordázat |    
  val összehegesztve, külső burkolat rakfelület vázával |    
  hőrekeményedő műanyagból összehegesztve |    
Felépítés (Zárt, lépcsőshátú) (Zárt, kombi) (Nyitott) |    

 

Porlasztó     | Abroncsok levegőnyomása   Limousine Universal
Kivitel   esőáramú porlasztó | __elől (2 személyig)   150 kPa 150 kPa
Típusjelzés   32 TLA | __hátul (2 személyig)   150 kPa 150 kPa
      | __hátul (megengedett össz-   170 kPa 180 kPa
Alváz     | súlyig)   M és S jelű abroncsozásnál
Mellsőtengely     |     20 kPa értékkel növelni kell a
Hajtás   szinkronfutású kardántengelyek belsőcsuklóval |     levegőnyomást
Kerékfelfüggesztés   McPherson rugósláb, harántstabilizátor, gumi- | Kormánymű    
    ágyazású kereszt-függesztőkarok | Kivitel   fogasléces kormánymű,
Kerékösszetartás     |     karbantartás mentes
_(üresen, menetkészen)   - 1 ± 1 mm | Fordulókör átmérő   10 m
Kerékdőlés     | Fékek    
_(üresen, menetkészen)   0 ± 3 mm | Lábfék   hidraulikus, kétkörös fékberende-
      |     zés átlós kapcsolásban
Hátsótengely     | elől   ún. úszónyerges tárcsafék
Kerékfelfüggesztés   gumiágyazású háromszög-függesztőkarok | hátul   szimplex belsőpofás (dob)fék
Rugózat   torziós rugó járulékos gumirugóval | Fékfolyadék   Karipol, SAE 70-R-3-mal
Kerekek és abroncsozás   négylyukosztású tárcsáskerekek |     keverhető
Kivitel   4 J X 13 H - R 45 méretű mély- | Kézifék   mechanikus vonóhuzalos
Kerékpánt   ágyazású kerékpánt |     hátsókerékfék
Abroncsozás   145 R 13 |      

 

Villamos felszerelés     | Izzólámpák        
Gyújtóberendezés   tranzisztoros gyújtás | Főfény   H4 12 V, 60/55 W
Gyújtási időpont   beállítási érték 8o KW alsó holtpont | Állóhelyzetfény, elől   FZLD 12 V, 4 W - T 8/4
    előtt (vákuumtömlő lehúzva) | Rendszámfény   FZLE 12 V, 5 W - C 11
Gyújtási sorrend   1 - 3 - 4 - 2 | Belső világítás   FZLE 12 V, 5 W - C 11
Gyújtógyertyák   Isolator FM 14-175/2 | Motortérfény   FZLE 12 V, 5 W - C 11
Elektródatávolság   0,6 ± 0,05 mm | Villogófény   FZLB 12 V, 21 W - P 25-1
Akkumulátor   12 V, 44 Aó | Hátramenetfény   FZLB 12 V, 21 W - P 25-1
Indítómotor teljesítménye   0,8 kW | Hátsó ködlámpa   FZLB 12 V, 21 W - P 25-1
Generátor   14 V, 53 A integrált elektronikus | Műszervilágítás   FZLD 12 V, 2 W
    szabályzóval | Ködfény   H3 12 V, 35 W
Biztosítók   10 db 8 A | Fék és hátsófény     12 V, 21/5 W - P 25-2
    1 db 16 A | Kapcsoló ellenörzőfény     12 V, 1 W - W 2x4,6 d
    1 db 25 A |          
    1 db 1,6 A (csak rádiónál) |          

(Végül ilyen lett «) Vissza « Felszereltség, műszaki adatok » Tovább (» Változtatások)

« « Tartalom

négyütemű Trabant - Trabant 1.1/1,1 - limuzin - kombi - Tramp - Polo motoros Trabant - 1.1/1,1N/U/V - Pick-Up/Quick-Trans - 1.1/1,1 színek - fényezések - műszaki adatok - felszereltségi lista